Hvis I som mange andre virksomheder bruger Microsoft Teams og også arbejder i fællesskab om at analysere eller forecaste med data, så er der godt nyt. Der er i Januar 2023, kommet en opdatering til Power BI integrationen i Teams og det gør det nu endnu nemmere at dele rapporter og indsigter med dine kollegaer.
Du kan dele Power BI-rapporter og dashboards i Teams-kanaler, så alle kan se og samarbejde om dataene. Du kan også bruge Teams-funktioner som kommentarer og @-mentions til at samarbejde og diskutere rapporter og data.
For at komme i gang skal du først oprette en Power BI-konto og derefter integrere den med Teams. Derefter kan du dele rapporter og dashboards med dine kolleger ved at indsætte dem i en Teams-kanal.
Når du har delt en rapport eller et dashboard, kan du og dine kolleger interagere med dataene ved at tilføje kommentarer, stille spørgsmål eller anvende @-mentions. Dette gør det nemmere at samarbejde om dataanalyse og beslutningstagning.
Så kort og godt, Power BI i Microsoft Teams gør det nemt for dig at samarbejde med dine kolleger om data og træffe datadrevne beslutninger.
Er i endnu ikke kommet i gang med at analysere data eller mangler hjælp til at komme i gang med et BI-projekt eller Power BI så kontakt Random Forest til en uforpligtende snak om hvordan vi måske kan hjælpe jer. I kan også læse mere på vores hjemmeside her.