Avanceret analyse
Avanceret analyse indebærer brug af statistiske metoder, machine learning og avancerede algoritmer til at finde mønstre i data, som er svære at opdage selv. De kan bruges til at forudsige kundeadfærd, finde kandidater til mersalg, personalisere hjemmesiden, lave prognoser og meget mere. Hos Random Forest specialiserer vi os i avanceret analyse og har stor erfaring med at hjælpe virksomheder med at få mest muligt ud af deres data – både on-prem og i skyen.
Vær på forkant
Avanceret analyse gør det muligt at identificere mønstre, der kan bruges til at besvare kritiske spørgsmål om din virksomhed. Hvordan ser markedet ud næste år? Hvad vil kunderne købe? Hvem er fortsat på arbejdspladsen? Data fra forskellige systemer som produktion, økonomi, salg og HR kan analyseres for at skabe ny forretningskritisk indsigt i fremtiden. Det giver dig mulighed for at være på forkant og begynde at planlægge og investere i fremtidige udfordringer og muligheder.
En forudsætning for avanceret analyse er, at du har en masse data af god kvalitet. Du har også brug for en dataplatform, der kan håndtere og lagre forskellige typer data
Nyttige applikationer til
avanceret analyse
Avanceret analyse kan bruges på en række forskellige områder.
Eksempler på populære applikationer er:
Forecasting
Med avanceret analyse kan du hurtigt få en god trendlinje på dine vigtigste KPI’er.
Churn-analyse
Med maskinlæring kan du bedre forstå dine kunders afgang/loyalitet, og hvordan du kan handle på det.
Personalisering
Med AI-teknologi kan du personalisere kommunikationen til dem, der besøger din hjemmeside.
Billedgenkendelse
Med billedanalyse kan du lave ansigtsgenkendelse og lignende analyser.
Tekstanalyse
Med tekstanalyse kan du udnytte Big Data til dine eksisterende mersalgs-/churn-analyser.
Sådan kan vi hjælpe dig
For at du kan komme hurtigt og nemt i gang med avanceret analyse har vi lavet en færdig pakke til en fast pris: AI Kickstarter. Vi hjælper dig med at identificere og prioritere en business case, som vi sætter ind i et skræddersyet analysemiljø. Efter analysen får du en rapport over de fundne korrelationer, og du kan fortsætte med at bruge analysemiljøet til yderligere iterationer.
Vil du have budskaber tilpasset den enkelte besøgende på hjemmesiden, i kundeservice eller i webshoppen? Så er vores Red Pine-løsning en god mulighed. Med Red Pine kan du bruge selvlærende kunstig intelligens til at personliggøre kommunikationen uden at skulle starte et dyrt IT-projekt.