Stadium – Platform til avanceret analyse

pexels-snapwire-618612-1-1

Med en mere datadrevet og automatiseret dataplatform kan Stadium i dag give sine kunder endnu bedre service og tilbyde flere smarte tjenester. Stadium har med blandt andet avanceret analyse og AI-teknologi taget skridtet mod en mere automatiseret kunderejse og en stærkere digital tilstedeværelse.

Stadium har 3 millioner medlemmer i sin kundebase og er primært aktiv i Sverige, Norge, Danmark og Finland. Med den nye platform ønsker Stadium at udnytte den store kundebase til at udtrække indsigt og viden – og blive endnu mere effektiv i sin kommunikation.

”Random Forest er super gode til data engineering, men også data science generelt. Så for mig har det været nøglen til at kunne få den støtte og ekspertise fra dem.

Nu bygger Random Forest hele vores fremtid for datainfrastruktur.”

– Omid Sedighi, Head of Data and Analytics, Stadium

”Den mest underholdende del af dette projekt har været at kunne tage Omids ideer og omsætte dem til forretningsværdi.”

– Gösta Boström, Business Intelligence Consultant, Random Forest

Udfodring

Selvom Stadium er en digital virksomhed, har de haft det meste af deres salg i fysiske butikker. Noget der skulle ændres. For at bevæge sig i retning af en mere datadrevet og onlinebaseret forretning var Stadium nødt til at skabe en fremtidssikret datainfrastruktur. Det var her Random Forest kom i spil.

Løsning

Random Forest har hjulpet Stadium med at udvikle en arkitektur for, hvordan virksomheden vil arbejde med Big Data og avanceret analyse

Løsningen er baseret på Microsoft Azure, hvor Random Forest har lavet en datasø til uendelig lagring af data.

Den avancerede analyse sker via Databricks-komponenten, hvori AI-modellerne også er udviklet. Alt fra hvordan data lagres og behandles til mere avanceret analyse og mere prædiktive modeller med machine learning og AI, er muligt i den nye cloud-baserede dataplatform.

Forretningsmæssig fordel

Med automatiserede flows og en mere data- og indsigtsdrevet proces kan Stadium i dag arbejde smartere, mere effektivt og mere kundefokuseret.

Ved at udnytte det store kundegrundlag og analysere købsadfærd, kan du foretage smarte og effektive tiltag og møde kunden med det rigtige tilbud på det rigtige tidspunkt.

Den nye platform er fuldstændig cloud-baseret og giver Stadium mulighed for at fortsætte med at udvikle og skalere op eller ned driften baseret på deres behov.

Har du frågor och vill bli kontaktad av oss på Random Forest?